Khamis, 14 Mac 2013

SURAH AL-KAWTSAR RUMI

SURAH AL-KAWTSAR ( PERIGI KAUTSAR)

BISMILLAAHIR-RAHMAANIR-RAHIIM

1) INNAA A'TAYNAAKAL-KAUTSAR

2) FASHALLI LIRABBIKA WANHAR

3) INNA SYAANI-AKA HUWAL ABTAR

DOA

Ya allah ampunilah dosa-dosa kami. dosa kedua ibu dan bapa kami. serta dosa-dosa kaum muslimin dan muslimat yang masih hidup maupun yang sudah meningal dunia. berkati la kami ya allah. permudahkan lah urusan kami di dunia dan di akhirat. permudahkan lah bagi kami untuk berdakwah dijalan mu ya allah.

“Astaghfirullahal-‘azim allazi la ilaha illa huwal
hayyul qayyum waatubu ilaih”

allahumma innaa nasalukal afwa wal afiata fiddieni waddunya wal aachirat.

alhamdulillah irabil alamien allahumasalih alasaidina muhammad.


Posted via Blogaway

6 ulasan:

  1. assalamualaikum...sedap lagu ni..tapi kalau takde lagu lg kusyuk baca qur'an ni.. :) saudara, muzik dan qur'an tak boleh berjalan seiring, muzik akn membunuh qur'an....maaf sbb sy layari blog saudara untuk membaca qur'an....terima kasih sbb wujudkan blog utk org2 yang x pandai mcm saya...besar pahala saudara..allah yubarik fik

    BalasPadam
  2. walaikumusalam. terimakasih saudara. memberi teguran yamg membina. insyaallah. sya akan . remove lagu itu. bg memudahkan . untuk kusyuk. dan pembetulan. muzik tidak akan dapat membunuh al-quran.. tetapi muzik dapat mengelirukan pemikiran kita . semasa membaca al-quran.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum.. aku dah byk bukak blog/web terutama yg ada bacaan dlm kedua-dua rumi dan jawi tetapi IKHLAS blog saudara ni adlh yg TERBAIK. Sebutan, ejaan, harkat semua dititik beratkan, teratur dan tidak mengelirukan. Semoga ALLAH memberkati stiap langkah saudara, aminn..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Walaikumusallam saudara. Amin dan Terimakasih di atas pujian dan komen saudara ini. Diharap kita semua menjadi khalifah yg diberkati dan deredohi di dunia ini amin.

      Padam
  4. assalamualaikum saya jadikan blog tuan sebagai rujukan harapkan dihalalkan

    BalasPadam
  5. Terima kasih atas bantuan anda. Adik saya pandai baca bahasa rumi je....

    BalasPadam

Doa menghilangkan marah

Allahummaghfirlie dzanbie wa adzhib ghaidha qalbie wa ajirnie minassyaithaan. Artinya: Ya Allah ampunilah dosaku dan hilangkanlah marah h...